Velkommen

Gjennom 2010 og 2011 hadde jeg publisert mange oppskrifter både på Bestemors hage og på Jul i bestemors hage (gardsjul). Rett før nyttår i 2012 opprettet jeg denne oppskriftssamlingen for å finne enkelt de oppskriftene jeg bruker til vanlig.

Den typiske julemat finnes fortsatt på www.gardsjul.blogspot.com.

I menyen over har jeg laget et oversikt over alle selskaper vi har hatt her på gården. De er koblet til oppskrifter og annen informasjon. De første årene ble det ikke tatt mye bilder verken av borddekking eller maten. Punktet Gjærbakst inneholder en grundig nybegynnerforklaring til å lage gjærdeig.

De siste 10 oppskriftene/innleggene ligger på forsiden. Alle oppskriftene finnes i den alfabetiske listen til høyre. De mest besøkte oppskriftene er i en liste helt nederst.

40 års jubileum 8.juni 2013





Det ble litt for travelt til å sikre gode bilder av det som ble servert på den store klassefesten i juni 2013. 40 år siden avsluttet ungdomsskole måtte feires. Og jeg som liker å lage mat til mange synes det var stas at vi ble over hundre til bords. 
Da gjestene kom ble det servert cava og fingermat. Mini-ostepaier og lefseruller
   




Så kunne gjesten forsyne seg av en salatbar. Jeg synes det er greit, da kan folk blande de salaten de ønsker.
Fransk dressing
Basilikumsaus











Timianpoteter















På grillen av det helstekt indrefilet av svin, lam og okse. Dessuten grillribbe















Dessert var pannacotta med bringebærsaus





Bordet var dekket med duker i ublektet indisk bomull, lys i lilla og limegrønt i store norgesglass. Syrinkvister sto også i norgesglass.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar